Çocukluk Çağı Obezitesine Karşı İngiltere’den Önemli Adım
İngiltere, çocukluk çağı obezitesiyle mücadele etmek amacıyla abur cubur reklamlarına kısıtlamalar getirdi. Bu yasağın amacı, özellikle çocukluk çağı obezitesiyle mücadele etmek ve çocukların beslenmesini sağlıklı bir şekilde yönlendirmek.
Reklamların Kısıtlanması Hedefleniyor
1 Ekim 2025 itibariyle, televizyonlarda akşam 9’dan önce ve internet üzerinden tamamen yasaklanacak abur cubur reklamlarıyla ilgili olarak, yüksek yağ, şeker ve tuz içeren ürünler kapsam dahiline alınacak. Bu düzenleme ile yağ, tuz ve şeker oranı yüksek gıda ürünlerinin reklamları belirli zaman dilimlerine sınırlanacak ve fast food zincirlerinin internet üzerinden ücretli reklam yapması yasaklanacak.
Yasanın Etkileri
Yasanın çocukların günlük beslenme alışkanlıklarını olumlu yönde etkilemesi bekleniyor. Yılda 7.2 milyar kalori kaybı hedeflenirken uzmanlar, bu adımın obezite oranlarını uzun vadede düşürmede etkili olacağını düşünüyor.